20.02.2017

Slovianka Lingerie - Fantazja 70F ; Turkusowe Morze

Slovianka Lingerie jest marką, o której do tej pory było bardzo cicho w brasferze; nie słyszały o niej ani Polki, ani Brytyjki. Pierwszą styczność z SL miałam, kiedy szukając na Allegro stanika sportowego natknęłam się na Jump Up!, któremu fajne, mało upozowane zdjęcia przydały charakteru. Napisałam do firmy, zaciekawiona nową, nieznaną mi marką - reszta jest historią ;) Przepiękny kolor koronki rzucił mi się w oczy kiedy tylko weszłam do firmowego sklepu Slovianki, a jego kolejne wcielenia (plandż, sporciak i karmnik) na pewno poruszą niejedną kolekcjonerkę bielizny.
Slovianka Lingerie is an indie brand that wasn't really talked about in bra-world; neither Polish nor British girls have heard about it. My first contact with the brand was when I spotted their Jump Up! sports bra on Allegro whilst looking for a sports bra. Those natural, non posed pictures really made that bra stand out in the crowd. I have contacted the brand, curious about it - and the rest is history ;) The marvelous colour of the lace caught my attention as I entered the Slovianka's brand store, and its next incarnations (plunge, sports bra and a nursing bra) will definitely enamour lingerie afficionados.

Slovianka Lingerie - Fantazja 70F

Wymiary/Measurements:
Obwód rozciągnięty/Band streched:  77.0
Obwód w spoczynku/Band:  64.0
Szerokość pojedynczej fiszbiny/Cup width:  14.0
Głębokość miski/Cup depth    19.5
Długość pojedynczej fiszbiny/Wire length: 27.0
Szerokość mostka/Gore width:  2.0
Wysokość mostka/Gore heigth:  9.0
Wysokość pasa koło miski/Wing heigth: 9.0  
Szerokość ramiączek/Straps width:  1.5
Haftek w rzędzie/Hooks: 2

Ocena: / Rating:

Estetyka / Aesthetics

Wygoda / Comfort

Cena / Price

Wytrzymałość / Longevity

Kształt / Shape



Kształt może trochę zawieść wielbicielki okrągłych kulek - jest to raczej ruch w kierunku naturalnego ułożenia piersi. Nad tym powinno się jeszcze trochę popracować.

Shape may disappoint girls who prefer the perfect, apple-round boobs effect - the bra is designed to give a natural, low shape. That is definitely something to work on.




Miałam pewne wątpliwości co do obwodu – brafitterka Slovianki wpasowała mnie w 70F, które całkiem nieźle leżało w salonie, jednak tak, jak przewidywałam, po 4-5 użyciach musiałam przesiąść się na drugą haftkę. Efekt rozciągnięcia mija co prawda po upraniu stanika w zimnej wodzie, ale chciałam sprawdzić, czy 65 może nie będzie leżało lepiej. Cóż, zapinałam się w ten obwód 65 z pomocą dwóch osób, więc jak się domyślacie, nie leżało lepiej. Dziewczynom międzyrozmiarowym sugerowałabym więc wybór większego obwodu.

I had my doubts regarding the band - Slovianka's brafitter put me into 70F, which fitted really nice in the store, but after 4-5 wears I had t switch to the second row of hooks. If you wash the bra in cold water the band comes right back to its original measurements, but I wanted to try a 65 to see if it will fit better. I had to be helped by two people to hook the 65 band, so as you can fathom it didn't fit me better ;) If you are between sizes choose the bigger band.

F to pierwsza miska, która na mnie pasowała - E było zdecydowanie za małe. Polecam brać miskę zgodną ze swoim rozmiarem brytyjskim.

F is the first cup that fits me - E was way too small. I'd suggest to go for a cup that corresponds with your British size if you are small-boobed (as in E for E and D for D). 

Koronka nie farbuje, czego się bardzo obawiałam. Jak mi wyjaśniono, jest to specjalny włoski wyrób, który nie ma prawa płakać na kolorowo w praniu, ponieważ Slovianka inwestuje tylko w materiały najwyższej jakości. To prawda, w odróżnieniu od wielu wyrobów zarówno polskich jak i brytyjskich koronka na Fantazji jest delikatna, nie szorstka – porównałabym ją w dotyku do bardzo cienkiego żakardu.

The lace doesn't bleed colour which I was very afraid of. I was told by the Slovianka team that it is a special Italian fabric which simply cannot bleed or dye any of your other laundered items. Unlike many Polish and British products the lace on Fantazja is very soft, delicate, not even slightly scratching - I would compare it to a very thin jacquard.





Zapięcie jest śliskie - czasami sprawia problem przy zapinaniu stanika i wymaga pewnej wprawy. Metka sugeruje, że powinnyśmy prać ten komplet w temperaturze 30 stopni i tylko ręcznie, ale jako leniwa buła zignorowałam to zalecenie. Nic się nie zniszczyło, kiedy w tej samej temperaturze uprałam stanik i majtki w pralce. Szczerze mówiąc czekam, aż któryś stanik w końcu się w ten sposób zniszczy, bo ostatnio wrzuciłam do pralki jedwabną Mimi Holliday i też przeżyła.

The fastening is slippery - it likes to cause some trouble while hooking it and you might want to do it a few times to get an idea how to do it, Label says you need to wash the bra by hand in 30 degrees Celcius but as a lazy little shit I disregarded that advice. Nothing was destroyed when I laundered the set in the washing machine. To be honest I am waiting for any bra to come out of the washing machine ruined, since even my silk Mimi Holliday survived such treatment.



Jeśli chodzi o dół, to Slovianka oferuje nam figi - jeśli jesteście bardziej biodrzaste możecie chcieć wybrać rozmiar większe. Ja mam je w rozmiarze L i są minimalnie za małe w pasie, ale nie przeszkadza mi to w noszeniu. Tylna część majtek ma tylko jeden szew i nie mamy gumki na dole koronki, dzięki czemu majtki giną nawet pod najbardziej obcisłymi dżinsami.

When it comes to bottoms Slovianka offers pretty briefs - if you are wide-hipped you might want to go size up. I have them in Large and they are minimally too small in waist, but not small enough to make it an issue. The back part has only one seam and no elastic on the bottom part of the lace so no VPLs for us.





Komfort jest absolutny - przez ostatnie 2 miesiące eksploatowałam softa i nic ani razu się nie wbiło, nie gryzło i nie zrobiło krzywdy. Jest to idealny stanik dla piersi tkliwych w trakcie okresu, bo elastyczne miseczki dostosowują się do zmiennej objętości i kształtu biustu. Jedyne, co bym ewentualnie zmieniła, to szerokość obwodu - jest dla mnie ciut za wąski i czuję się jednak lepiej wsparta, kiedy zapięcie ma trzy haftki. Fantazję nabędziemy za 150 zł i jest to moim zdaniem jak najbardziej adekwatna do jakości cena za tak urodziwy a jednocześnie wygodny biustonosz. Więcej o marce przeczytacie (i obejrzycie) w naszym poście z fotorelacją z wizyty w manufakturze: klik.

The comfort is absolute - I wore the bra for the last 2 months and nothing ever stabbed or scratched me. It is a perfect bra for breasts that change sizes during menstrual cycle and that are painful at times; the stretchy cups accomodate growing boobs and don't constrict them. If anything, I would have changed the width of the band - it is a bit too narrow and I feel better supported with the hooks on the fastening. Fantazja is available for 150 PLN and that is in my humble opinion a good price for such a value, comfort. and quality.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz