10.10.2015

Bonprix Gate - Czy To Jest Plagiat?

Niedawno na Allegro nabyłam stanik marki Bonprix. Nie leżał, ale to sprawa piątej wagi (bardzo rozciągliwe obwody!).
Co zainteresowało mnie w ofercie Bonprixa, to dość zwracające uwagę wzornictwo staników. Wydawało mi się znajome... i zaczęłam grzebać w internecie. Oto, co znalazłam:


Curvy Kate Portia i stanik Bonprix


Curvy Kate Criss Cross i stanik Bonprix


Cleo Marcie i stanik Bonprix

Pytanie: czy to jest plagiat, czy jeszcze nie?
Ja mam wątpliwości.

Bonprix jest marką niemiecką, ale sprzedaje na całym świecie - dość rzec, że katalogi tej firmy obiegają glob. Czy rzeczywiście jest to plagiat, jeśli żadna z kopiowanych marek nie pozwała jeszcze Bonprixa? Nie mówię tu o żadnej konkretnie, chociaż podane przeze mnie przykłady nie wyczerpują listy zapożyczeń; mam wrażenie, że duża część fullcupów z miskami powyżej E to 'inspiracje' modelami Fantasie.

Nie podoba mi się to. Jasnym jest, że istnieje pewna ograniczona ilość możliwych krojów i kolorów, ale jednak to co pokazuje w katalogu Bonprix przekracza moim zdaniem granice przypadkowego podobieństwa, zwłaszcza że majtki do kompletu ze stanikami też bardzo przypominają kroje i wzory konkurencji.

Bardzo proszę o Wasze opinie w komentarzach; zamierzam odezwać się do firmy Bonprix z pytaniem, z czego wynikają tak skrajne podobieństwa między modelami innych marek a ich własnymi.

[Edit] Po opublikowaniu posta dostałam następujący komentarz od Anety: "Zgłaszam się jako oficjalny przedstawiciel Curvy Kate na PL. Po rozmowie z Curvy Kate wiem ze staniki Bonprix nie maja nic wspólnego z Kaśkowymi. Tzn podobieństwo jest ewidentne natomiast gdzieś usłyszałam, że może Kaśki po cichu szyją dla Bonprix, to nie jest prawda. Nie miałam jeszcze okazji "nabiustnie" przetestować "podróbki" ale prawdopodobnie niebawem tak zrobię, ponieważ martwi mnie (jak również dobre sklepy brafittingowe) czy aby nie zaważy to na opinii o marce. Wprawdzie widać, że biustonosz jest inny ale uderzające podobieństwo dla osńb nie interesujących się branżą tak bardzo może być złudne. Jak tylko przetestuję biustonosz (a może któraś z Pan miała już okazję?) to zdecydowanie dam znać jakie są moje spostrzeżenia. Niestety mój biust to zaledwie UK 32F, wiec nie do końca wiem czy jest dobrym wyznacznikiem. Pozdrawiam, Aneta"

Ja miałam okazję testować 'podróbkę' Marcie w wydaniu Bonprixowym: rozmiar 32F właśnie. Stanik zupełnie mnie rozczarował, pas podjeżdżał, ponieważ rozciągał się aż do 80 cm (jeszcze za czasów mojego 78 pod biustem, obecnie mam 74 i noszę obwód 65/30), miski powodowały quadboob, zewsząd wystawały niteczki ... zgroza.


Wymiary znajdziecie tutaj : <klik>

[edit 26/07/15] Tym razem Bonprix odgapił od Freyi. Tut tut. Nieładnie.



4 komentarze:

  1. To jest Cleo Marcie, nie Lucy. Dwa pierwsze są baaardzo podobne, z ostatnim jeszcze nie jest tak źle, bo inny wzór tkaniny, inna konstrukcja, więc jego bym się nie czepiała. Ogólnie interesująca sprawa...

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej a mnie zaciekawiła ta kinga goya która czeka na recenzję, mam dwa pytania czy koronka jest elastyczna i czy mostek przylega bo z tym w polskich markach jest duży problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, Kinga dopiero do mnie dotarła, jeszcze jej nawet nie przymierzyłam. Obiecuję spróbować przyspieszyć reckę, jeśli jest na nią takie zapotrzebowanie, ale obowiązki zawodowe mogą pokrzyżować plany. Zostaw proszę maila / fb, to napiszę na priv jak z tym mostkiem i koronką jest przed recką :)

      Usuń